Just HIM is perfect!...~

WeLcOme tO my WorLd dat's full of frAgranCes and peaCeful of MemOries...!!~ hidup mesti diteruskan....ucapan selamat saya dahulukan kpd yg sudi datang singgah ke blog ini... xde ape pon... just about myself. Tempat bercerita dan sharing~ hehe....Nik f@wie

AttentiOn!!!

Hi, guys!! Don't 4get to peek on my Older pOsts tOo!! maybe there's sOmething special abOut u all especially my frends!

Keep Smiling ~


~Assalamualaikum...~
    sebelum aku berangkat pulang ke tanah air lusa....x lame dh tue...sekejap je sgt masa nih.., aku ingin menulis sedikit coretan di halaman blog tercinta nih...hehehe XD

  Mmg begitu banyak dugaan sepanjang aku bergelar mahasiswa tahun pertama di bumi Jordan ini...maka bile aku dtg blek jejak kaki ke sini....aku akan masuk ke alam pengajian tahun kedua sebagai mahasiswa perubatan.. secara jujur, aku mmg cuakkkk giler...dgr nme2 subjek pon...dh ketar2 kpala lutut ni... tp...ble teringat psal mati, lagi lah hancur luluh seluruh anggota badan memikirkan nseb badan di alam seterusnya selepas mati... bulan Ramadhan utk tahun ini bakal melabuhkan tirai... namun disebabkan kebanyakan rakyat Malaysia terutamanya dikaburi dengan sambutan perayaan Hari Raya Aidilfitri yg tidak lama lagi..., ramai telah alpa akan kehadiran bulan Ramadhan yg penuh rahmat ini...

     Sesungguhnya aku bukanlah nk menuding jari kat sape2.... tak perlu tunjuk org la..amik lah contoh yg paling dekat nih...diri sendiri..... Setelah berakhirnya suasana hangat peperiksaan FINAL di sini beberapa hari yg lepas, suasana kembali tenang.. bile difikirkan semula.. aku merasakan betapa RUGI BESAR nya aku lg tahun ini..... byk gileeeee aku tertinggal dgn ganjaran2 yg dijanjikan oleh-Nya bagi org yg membuat kebaikan dalam bulan yg penuh barakah ini... semua org berkejar2 untuk mencari keuntungan di Akhirat kelak, lalu mulalah  timbul jauuuuh di sudut hati aku sbg hambaNya yg kecil dan hina nih... "apalah sangat amalan aku di bulan puase ni?? ruginyeee aku..." :(

         Sekarang aku hanya mampu mengisi saki baki Ramadhan yg maseh tinggal dengan amalan2 aku yg tidak seberapa jikalau dibandingkan dgn amalan2 org lain yang tidak putus2 mengharapkan keredhaan hakiki oleh ALLAH S.W.T....  apatah lagi..apabila aku terdengar tazkirah di  radio secara tak sengaja mengenai salah satu tanda Allah S.W.T tidak mengampunkan dosa-dosa sebaik sahaja berlalunya bulan puasa, iaitu diri kita tak berubah pun...pendek kata, sama je dgn sebelum dan selepas bulan Ramadhan... apa maksudnya tu??? fikir-fikirkan lah dan renung-renungkan lah sejenak untuk menilai akan diri kita sendiri....selain Dia yg Maha Kuasa, diri kita sendiri lah jua yg paliiinnng terbaik mengerti akan segala kesilapan, kelemahan, keburukan, kelebihan, dan perangai kita sendiri... 

              Akhir kalam... sebelum saya mengundur diri untuk mlm ini...kejarlah ganjaranNya selagi masih ada peluang...ini ditujukan untuk semua tterutamanya diri saya sendiri... dan selamat menjalankan ibadah puasa... serta selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri nanti dgn cara yg baik... don't never give up!!!   pintu taubat Allah sentiasa terbuka untuk kita sebagai hambaNya yg takkan terlepas melakukan kesilapan...selagi belum tertutup... sekian..thanx a lotttt coz lending your time to read this post... i love u all!!!! XD  

ya Allah....ampunilah dosa-dosa hambaMu ini..

0 comments:

Post a Comment

About My blog

first of all, i would like to say that this blog tells abOut me...sO for those dOesn't like to read..u can gO far far far away frOm here...hehee

the MAIN purpOse i wrOte this blog is to immortalize my wOnderful mOments wif my cherished fellow frends either new or Old!! Have fun~ Don't forget to leave the cOmments tOo... *

pRay 4 my happiness~

MaSa itU ibArat Anak tekAk..!!

~ ~ ~

!!

My photo
ak jahat owgnye... ak jujur leh kate yg aku ni jahat... jahat... jahat.... hahahahah3... xdela...sekarang tgh melanjutkan pelajaran di Jordan University Science and Technology (JUST)...beyOnd success!

Followers